Wednesday, August 13, 2008

Apucaturi si pupaturi

De dimineata, in metroul ca un ardei umplut si plin de omuleti care citeau, doi kidshi de vreo 19 ani discutau despre flori, fete si baieti dar mai ales depre ultimele doua elemente. Unul era, conform propriilor declaratii, genul caruia ii plac picioarele. Nu chiar picioarele meselor. Celalalt, cu cercei foarte stralucitori in ambele urechi, i-a taiat-o, sigur pe sine: "prietene, la femeie totul e fata si sa aiba cur misto, sa ai de ce sa apuci..." Danonino a facut mai intai ochii mari, apoi i-a ridicat din carte, a examinat persoana, nu parea sa fi apucat prea multe la viata lui dar macar era profund (fara intentie am ales cuvantul asta, jur!) convins ca are dreptate.

In jur, ilaritate. Un nene serios care asuda din greu si isi facea vant cu Ring (Luciu, conduce cu burta la gura) a fost strafulgerat de aceleasi ganduri, i s-au citit pe fata. Numai ca, spre deosebire de Danonino, el nu avea nimic interesant de citit asa ca, foarte franc, le-a spus: baieti, sunteti tari de tot daca stiti asta doar intuitiv. O tanti cat juma' de usa, facuta permanent si tunsa scurt, a ras zgomotos, din toti lobii plamanilor: heheheheheh. Apoi a tusit, o tuse seaca si sonora, de fumator: hrrrhrrrharrrrh. Cand s-a mai facut putin loc la Dristor, nu am putut sa nu observ ca aveai de ce o sa apuci. Asta daca ai fi dorit, evident...

Baietii au coborat si s-au urcat pe la o alta usa.


Dupa-amiaza cu timp care se scurgea incet, sa nu transpire. Pe banca de alaturi, la lalele, un domn si-a salutat vecina: va sarut mainile, doamna Lucretia. Au continuat o conversatie usor de intrevazut, ca un dans gratios de societate. O conversatie ca un ritual care pune ordine in lumea lor molcoma ca un accent din Oradea.

La final, dansatoarea l-a intrebat pe partenerul ei de dans si doamna Vivi ce mai face. Oh, e tare fericita, s-a apucat de conserve. Da, pai ar fi cazul sa ma apuc si eu, ca tot amanam. O pup sa-i spuneti iar Cornel al meu ii saruta mainile. Am sa-i transmit. Numai bine, multa sanatate si numai bine.

Si am inchis putin cartea si m-am gandit: oare dansatorul i-a transmis de facto sarutarile doamnei Vivi? Buna ziua draga mea, muah-muah, stai putin ca mai am doua sarutari, un tocait afectat, in vant si pe ambii obraji de la vecina Lucretia si o sarutare de maini, eleganta, de la vecinul Cornel. Si, cum ti-a iesit pelteaua, draga?

La etajul 6, pe blocul mare de langa lalele, un banner cu apartament de vanzare. Cu vedere dubla la lalele. M-am programat sa-l vizitez.

Si mi-am amintit cand visam la lancezeli prelungite de dimineata, la pranzuri impreuna (asta desi niciodata nu eram acasa la ora aia...) si la sosiri fulger si surprinzatoare, cu scop pupacios plusplus. Asta se intampla acum atat de multa vreme.... Acum, as avea doar lalele. Which is not bad at all, dar nici macar pupacios basic.

12 comments:

roman said...

ce face un blog? citesc destul de multe tampenii in ultima vreme, si ce e mai grav e ca ma si tot lovesc de ele tot mai des. incerc sa imi dau seama ce face exact un blog. care e rolul lui? e la fel ca un jurnal? adica eu scriu acolo doar pentru sufletul meu, doar ca sa-mi omor proprii demonii?
sau scriu pentru ca vreau ca cineva sa citeasca ce scriu eu, sa ma cunosca si sa ma aprecieze? sa vada cat de special sunt eu?
daca eu scriu doar pentru mine, atunci care mai este rolul blogului ? as putea la fel de bine sa scriu in jurnalul pe care nimeni nu il va gasi niciodata. eu imi fac blog pentru ca astept critici, cuvinte dure si rele (nu prea dure :)).
frumoaso, asta nu era un apropo la blogul tau! nu as fi fost asa de subtil. poate ca si asta e problema noastra a tuturor, suntem prea subtili. sunte o tara de sunbtitli! fiecare se chinuie sa nu-l supere pe cel de langa el, in timp ce acel omulet se poarta ca un rahat. poate ca el nici nu stie ca se poarta ca un rahat, si noi de fapt l-am ajuta daca i-am reprosa toate chestiile care ne enerveaza, dar nu...trebuie sa avem grija sa ne purtam ok cu toata lumea, indiferent de situatie.
ce e un blog si ce face el ?
danonino, una din problemele tale e ca gandesti prea mult! gandesti prea mult si nu accepti nici sfaturi.
mai era ceva...tu astepti cuvinte frumoase si revelatoare doar de la o singura persoana, de la EL. orice ar zice altcineva nu va fi la fel de bun ca ceea ce trebuia sa zica EL.
tare as vrea sa-l cunosc pe EL, sa vad de ce era asa special...

Danonino said...

Ma gandesc si iti raspund, promit (tu mi-ai dat add pe mess, da?). Ca e nevoie de un raspuns mai lung decat ar incapea, frumos, aici.

De fapt, nu e un raspuns, ci o discutie :)

roman said...

da,ti-am dat add pe mess.
gandeste-te bine! nu vreau citate, motto-uri si nici studii aplicate.
sa-mi vb doar tu!
ai citit si ai gandit prea mult, si uneori, nu vb doar tu. ii porti pe cei pe care i-ai citit cu tine.
te vreau goala, vreau sa te aud doar pe tine!

roman said...

da,ti-am dat add pe mess.
gandeste-te bine! nu vreau citate, motto-uri si nici studii aplicate.
sa-mi vb doar tu!
ai citit si ai gandit prea mult, si uneori, nu vb doar tu. ii porti pe cei pe care i-ai citit cu tine.
te vreau goala, vreau sa te aud doar pe tine!

gia said...

ce propuneri indecente :)

roman care nu stii ce e un roman, sa stii ca ce citesti devine parte din tine, nu ai cum sa te "dezbraci" de ce ai invatat ;)

Danonino said...

Uhmmm, Roman, asta nu e un joc de cuvinte desi poate parea: ai probleme cu romana?

Ca asa ceva nu se spune decat unei persoane cu care ai o relatie si de preferat intre patru pereti, eventual sub par...

Stii tu, nu se potriveste cu peisajul si nici mie nu-mi place.

roman said...

"roman care nu stii ce e un roman, sa stii ca ce citesti devine parte din tine, nu ai cum sa te "dezbraci" de ce ai invatat ;)"
...zise Gia, incercand sa demonstreze solidaritatea feminina.
Gia, ai dreptate doar pe jumatate :))
Danonino, ai dreptate! cred ca intr-adevar am probleme cu romana.
intentia mea nu a fost niciodata sa fiu disrespectful, asta inseamna ca nu mi-am ales bine cuvintele, si implicit ca am probleme cu romana

Danonino said...

Nu cred ca e vorba de solidaritate feminina. Intr-adevar, nu ai cum sa uiti tot ce a pus bazele tale ca om cugetator. Chiar nu ai, pentru ca au devenit parte a ta pentru totdeauna.

David said...

de ce tocmai accent de Oradea? :)

Danonino said...

:) Pentru ca mie mi se pare cel mai molcom :)

Tu esti din Oradea, David?

David said...

Da ;;)

Danonino said...

Pai, si tu ce parere ai despre parerea mea cu accentul? :P